tisdag 17 december 2019

Tävlingsomplanering


På bussen hem från Göteborgsvarvet kom beskedet att Halmstad Triathlon flyttats till 7/9. Årets säsong var ju tänkt att vara en introduktion till de lite längre distanserna med fokus på halv ironman för att inte förta mig. Halmstad låg perfekt till både tids och platsmässigt. Så det var ett mycket surt besked, och att köra Halmstad helgen efter Tjörn är inte aktuellt.
Så jag slängde mig snabbt in på nätet för att knipa en plats på Vättertriathlon (Nice). Insåg först senare att de inte har någon platsbegränsning, så jag hade kunnat ta det lite lugnt :-)
Nu blir det alltså långdistansdebut direkt, känns lite pirrigt faktiskt. Men jag intalar mig att detta ska vara en introduktionstävling för att jag ska känna på hur en såpass lång tävling känns, så jag ska på intet sätt köra slut på mig. Försöker jag intala jag mig.
Sen att det är VM-kval inför nästa år och det nog finns en chans att komma med gör ju inte saken sämre. Såvida inte klassen på M50-54 höjts väsentligt sen förra året...
Det blir således några tuffa veckor framöver då jag måste höja distansmålet på cykel från 9 till 12 mil och på löpning från 21 till 30 km. Simningen ska inte vara något problem, mina inomhuspass ligger ju redan i dag på över 5 km.
2014-05-18 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar