tisdag 17 december 2019

Skadepremiär


Så kom då säsongens första skada (eller sista, beror på om man räknar 29 november till säsongen 2014 eller 2015). 
Sprang Novemberplågan med Triathlon Väst. En riktigt kul bana med start på parkeringen vid Brudaremossen.Varje varv gick från parkeringen, upp till TV-masten, ner igen längs mountainbikebanan, upp på toppen av slalombanan, ner till ridbanan, upp igen till klubbhuset för slalombacken och sen genom skogen upp till masten igen ch sen ner till parkeringen. 4.5 km och fyra varv skulle springas.och det var 144 höjdmeter på varje varv.
Tog det hela som ett träningspass, vi blev tre -fyra stycken som sprang hyfsat jämt och allt kändes bra och kontrollerat i två varv, men på slutet av andra varvet kände jag lite stramande i vänster baklår. Fortsatte i alla fall men det bev långsamt värre och jag fick dra ner på takten. Sen mot slutet av tredje varvet så krampade det rejält och det vara bara att promenera sista halvkilometern på det varvet och bryta.

Är väl nån mindre sträckning, fick lite massage på kvällen av Maria och det känns betydligt bättre, men det får bli ett löpuppehåll nån vecka. Misstänker att orsaken är den jämförelsvis blysamma löpträningen under hösten kombinerad med ett lite väl ansträngande pas och dessutom under rätt så kalla förhållanden. Som tur var så är programmet för nästa vecka en renodlad cykelvecka, inga löppass alls inplanerade, så jag koppas att kunna rehabba upp mig - cykling ska ju kunna fungera bra trots baklårskänningar. Sen får jag hoppas att jag är fit for fight för veckan efter som är en renodlad löpvecka...
Bilder (c) Nicklas Hult
2014-11-30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar