tisdag 17 december 2019

Laddning inför Olympiapremiär


Nu dax att börja med kolydratladdning inför Olympisk triathlon nu på söndag. Kör min beprövade metod: kolhydratfattigt dag T-4, tömningspass innan frukost dag T-3 och sedan kolhydratinlagring genom extra bröd, pasta, mm. samt 2-3 Vitargo Carboloader per dag. Passar det till Lidingöloppet så bör det passa till en Olympisk triathlon, borde ta ungefär samma tid.

I övrigt har jag försökt öka kadensen på cyklingen till åtminstone 80+. Funkat såtillvida att det är lättare att komma upp i puls och hastighet även om det även känns i benen. Får se hur det blir på tävlingen, lite orolig över att jag inte tränat så mycket med den tekniken. Man bör ju ändra så lite som möjligt sista veckan innan tävling...

Även simningen delvis teknikskifte, har tränat några gånger med markant höftrotation och höga armbågar i undervattensdraget. Känns väldigt snabbt, men vi får se hur länge jag orkar på söndag. Har väl i alla fall sänkt tiden i bassäng på 400 m med ca 30 s sen innan midsommar (till 6:10), så träningen ger någon sorts resultat. Målsättning är att på tävling i öppet vatten kunna hålla under 15 min/km. Borde kunna gå att nå dit lagom till nästa sommar.
2013-08-21

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar